Leveranser

Leveranstid

Leverans sker normalt inom 1-3 vardagar efter lagd order. Leveranstiden kan dock bli längre vid hög orderingång eller om efterfrågade produkter tillfälligt saknas i lager eller måste tillverkas efter beställning.

Leveranssätt

Vi skickar alla beställningar som paket. Detta för att en försäkring skall täcka era varor, samt att det då även finns ett kollinummer så att paketet går att spåra. Paketet levereras sedan till ert närmaste utlämningsställe (paketombud). Vi rekommenderar att ni för kortast leveranstid fyller i ert mobilnummer i kassan för SMS-avisering. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Fraktkostnad

Vi har fri frakt på alla beställningar över 999 kr med fraktsättet DHL Service Point (DHLs paketombud). För beställningar under 999 kr har vi en fast fraktavgift på 69kr. Alla paket som skickas med tjänsten DHL Service Point hamnar hos det ombud som ligger närmast er adress. För företag har vi även tjänsten företagspaket som innebär att paketet körs ut dagtid till er arbetsplats och överlämnas mot kvittens (kräver att det alltid finns någon på plats för att kunna ta emot paketet). Företagspaket har en fast fraktavgift på 249 kr. Vi har även utökat fraktsätten med DHL Home Delivery 499 kr (Hemleverans till privatpersoner). Leverans sker oftast dagtid mellan kl. 8-17 och ni väljer själv önskad dag och tid för leverans via länken ni får skickad via SMS som går till DHL`s hemsida där ni själva slutför det hela. Fri frakt över 999 kr gäller ej för DHL Hemleverans. Vid ej mottaget gods debiteras kunden en avgift på 699 kr för att täcka de kostnader som då har uppstått med frakt och hantering av godset.

Slutförsäljning

Vi reserverar oss mot att produkter kan vara slut i lager. Ordern skickas så fort varan/varorna åter inkommit i lager. Vid förskottsbetalning så kan kund välja att vänta på beställda varor eller att få pengar återbetalade.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till ombudet eller transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till ombudets eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med ombudet eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (normalt efter 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt kostnaden för originalfrakten och eventuella avgifter för betalsätt. Betalas inte den fakturan lämnas ärendet över till inkasso för indrivning.

Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätt enligt Konsumentverkets rekommendationer.